pyjamasgossar

SONY DSC

Månadens utmaning hos Ciliinpapers handlar om att skapa ett alster i ett lager, endast fotot får sticka ut-inga andra dekorationer eller papper. Jag gjorde den här LO:n på två av mina söner och valde att damma av bandanatekniken som jag inte gjort på länge. Rätt tidskrävande att stämpla och maska så mycket men ett bra sätt att göra ett alster i bara ett lager.

Jag började med ett vitt pappersark, märkte ut var fotot skulle vara. Gjorde rutor och stämplade sedan blommorna först. Sedan maskade jag blommorna och stämplade rutmönstret. Det gäller att tänka sig för så man inte glömmer att täcka med papper där man inte vill ha stämplat. Har målat ramarna och sedan färgat in rutor och blommmor med distresser. Slutligen avslutat med lite vit penna runt blommorna. Även den röda ramen är maskad och färgad med distressdyna.

Tycker själv att sidan ger lite tidningsartikelkänsla 🙂 hihi!

En reaktion på ”pyjamasgossar

Kommentera

